• وبلاگ : شميم ياس
  • يادداشت : تبعيض در حكومت اسلامي
  • نظرات : 0 خصوصي ، 5 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام.

    اول از همه تبريک بخاطر تولدتون

    دوم اينکه، اگه همه بخوان بدي رو با بدي جواب بدن که هنر نيست. مطمئنا رفتارهاي نژاد پرستانه هست ولي اکثريت اين نيست. از همون کسي که درباره ترکها جوک مي سازه اگه پبرسي، ترکها رو، آدمهاي سخت کوش و پيشرو معرفي ميکنه.

    خواهش ميکنم اينطور استدلال نکنيد که خودش نژاد پرستانه وفاشيستي هستش. همون رفتاري که هيتلر داشت و بخاطر خرابکاري چند يهودي، يک دنيا رو به آشوب کشوند.

    اگر شما مسلمان هستيد که هستيد، به شيوه مسلمان واقعي رفتار کنيد. همون که خدا ميگه بهترين شما، با تقوا ترين شما هستند نه ترک و فارس و عرب

    عصبي بودن و خشمگين شدن اصلا هنري نيست.. همون رفتاريه که ابليس از انسان دوست داره ببينه.

    رفتار يک شيعه واقعي، بايد مثل امام خودش باشه و طبق دستوراني که خدا بهش ميده. نه طبق رفتاري که ابليس از انسان دوست داره ببينه.

    موفق باشيد در راه حق

    سلام. قالب وبلاگتون رو دوست دارم


    سلام

    کلي نوشته بودم پريد..

    دوست من خيلي احساساتي بود.. کاري که ديگران مي خواهند از آن پلي بسازند براي خواسته هاي خودشان..

    دوتا نظريه و تز رو نمي شه پاي کل مملکت نوشت و اينگون بر ماهيت و هويت ايراني و فارسي تاخت..

    صرف نظر از تمام اهانت ها که به فرهنگ فارسي داشتيد خود اين متن پر بود از نژادگرايي متعصبانه که ناشي از احساسات پاک شما بوده است.. اما دشمن به پاکي احساسات کاري ندارد به نتيجه آن کار دارد و مي ستايد اين احساسات را.. بيخود نيست که تلويزيون باکو از آذربايجان هاي ايران به عنوان آذربايجان جنوبي نام مي برد و نقشه هاي جديد کشور مستقل کردستان را مرور مي کنند..

    پاسخ

    سلام . ممنون سيد بزرگوار .
    دوست عزيز اينکه متن من احساساتي بود ، قبول دارم اما همه آن ناشي از تحقير همين احساسات و دل پري است که از ايراني جماعت دارم .
    دو تا نظريه و تز ، چهار تا کاريکاتور ، پنج شش تا مقاله در روزنامه هايي که ادعاي دموکراسي و اصلاح طلبي شان گوش عالم را پر کرده ، کافيست تا فرزند متولد شده در آذربايجان تحقيرشده و از خود و فرهنگ خود بيگانه شود .زبانش را تغيير داده و هويت خود را انکار کند. چون در سطح کلان مملکت زبان او ، هويت او و فرهنگ او به تمسخر گرفته شده است .همين دوتا تز ( البته خيلي بيشتر از اينهاست) سبب شده است که انواع و اقسام تبعيضات اجتماعي و اقتصادي را در مناطق غير فارس ايران شاهد باشيم .
    من يادم نمياد به فرهنگ فارسي اهانت کرده باشم ، متن هم حي و حاضره ، حتي گفتم که دوست دارم اين فرهنگ و هويت را ، اما اگر قرار باشد فرهنگ و هويت من مغلوب اين فرهنگ باشد ، و مورد تحقير و تمسخر قرار بگيرد ، من و امثال من نيز بيکار نخواهيم نشست .
    بازم ميگم يادم نمياد نژادگرايي يا نژادپستي کرده باشم . يادم نمياد نژاد خودم را برتر دونسته باشم . اما اگر قرار باشد هويت و فرهنگ و نژاد من مورد نقد غيرمنصفانه قرار بگيرد ، من نيز همان خواهم کرد .
    يه سوال : شما به حق تعيين سرنوشت از سوي خود مردم اعتقاد داريد يا نه ؟! اينکه مردم بخواهند آذربايجان جنوبي باشند ، يا آذربايجان ايران !!اينکه مردم بخواهند دولت اسلامي داشته باشند يا دولت دموکراتيک ؟
    ببينيد ما همان ملتي هستيم که جنگ تحميل را بنفع ايران تمام کرديم ، ولي بعد جنگ شديم شهروند درجه دو ، ترک خر ، سوسک ، و همه انها مطمئنا تز و برنامه يکي دو نفر نيست ، سياست کلان مملکتيه !!!
    گفته بودم تو متن ، هيچ کس از مادر تجزيه طلب و پانترک بدنيا نمياد ، اين حاکميت و رفتار مردم تحت لواي آن حاکميته که بخشي از مملکت در معرض تجزيه طلبي قرار بدهند ، و بعد هم پاي پيش بگيرند که پس نيافتند .
    فکر ميکنيد با اين همه سخت گيري در ورود به استاديومها ، مي شود پلاکارد به آن بزرگي را به ورزشگاه برده و نصب کرد و تا آخر بازي نگهش داشت ؟!
    يا جمعه اين هفته پلاکارد خر قرمز پوش رو ميان هوادارن آباداني به نمايش درآورد و تا پايان بازي نگهش داشت ؟!! و همزمان صدا و سيما تصاوير آنها را پخش کند يا خبرگزاري دولتي فارس عکس آنها را به نمايش دربياورد ؟!! نه نمي شود . ببخشيد ولي مجبورم بگم ، در بدو ورود به استاديوم تا شورت آدمو مي گردند ، نمي دونم چطور اين پلاکاردها و با حمايت چه کسي وارد استاديومها مي شود .
    و نکته آخر اينکه ، چرا بايد حکومت اسلامي بهانه دست دشمن بدهد ؟! تا من و امثال من با اين نوشته ها آب بر آسياب دشمن بريزيم ؟! چه مي شود آقاي خامنه اي که براي هر مسئله کوچکي وارد عمل مي شوند ، يه توصيه کوچولو هم براي تحصيل به زبان مادري ، نقطه ثقل تمرکز دشمن ، بدهند ؟!
    نه دوست عزيز نظرتان منصفانه نيست .
    در هر حال ممنون از حضورتون .
    به نام خدا
    سلام
    من نشنيدم مسئولين ايراني از اين حرف‌ها بزنن. البته يکي دو تاشون که حاشيه ساز شدن کارهاي مشکوکي مي‌کنن.
    اما در مورد مطلب شما بايد بگم همون طور که خودتون هم مي‌دونيد اسلام واقعي ضد نژاد پرستي هست.
    اصلاً اون کسي که مي‌خواد تصفيه نژادي کنه و همه رو فارس کنه، خودش رگ و ريشه‌اش فارس فارس هست. شايد تنها يهوديهاي صهيونيست باشند که تونسته باشن نژاد خودشون رو خالص نگه دارن. و به حساب خودشون قوم برتر.
    اما به جرات مي‌تونم بگم ما تمام ايراني‌ها در رگ و ريشه گذشته مخلوطي از قوميت‌هاي ترک و لر و کرد و عرب و فارس هستيم. و بايد به اين نژاد نژاد مخلوطمون افتخار هم کنيم. اين نشون ميده ايراني‌هاي واقعي هيچ تعصب نژادي نداشتند و با همه قوميت‌ها رابطه برقرار مي کردند.
    اگه کسي اين حرفهاي نژاد پرستي رو بزنه، بايد به ايراني بودن اون شک کرد و اونو تردش کرد.
    توضيح: منظور من از ايراني، فارس بودن نيست، منظور من تمام قوميت‌هايي هست که در يک کشور به نام ايران با هم متحد شدند
    پاسخ

    سلام . ممنون و سپاسگزارم دوست عزيز و گرامي . من چند نمونه عرض مي کنم خدمتتون از اين مسول يا غير مسول ايراني . خودتان قضاوت کنيد . استاد شيخ الاسلامي ، استاد يکي از دانشگاههاي تهران نظر جداسازي کودکان ترک را داشتند . آقاي احمدي نژاد تحت تاثير مشايي و دارو دسته اش ، ميان ميگن من عيد نوروز را به تمامي فارس زبانان تبريک مي گويم. يکي از اين روزنامه هاي دولتي نظريه له شدن فرهنگهاي قوميتي را تيتر اول خود کرده بود .
    اما نظريه فارسيزه کردن ايران محمود افشار رو مي شناسيد . مي گويد : آذربايجانيها يا ايراني هستند و بايد فارسي حرف بزنند و يا ايراني نيستند و باز هم بايد فارسي حرف بزنند . در هر صورت ممکن بايد فارسي زبان همه مردم ايران باشد .
    و نمونه هاي زيادي که حضور ذهن ندارم . اينها يکي دو نفر نيستند .ببينيد 4 تا شبکه فارسي زبان داريم حالا با ماهواره ها کاري ندارم . اينها کم برنامه فارسي دارند ؟ کم فارسي را تبليغ مي کنند ؟ که چشم به چند ساعت برنامه شبکه استاني ما مي دوزند ؟!
    ما هم مي خواهيم نام ايران بر اين کشور و جاي جاي آن باشد نه نام يک قوم خاص که 20 درصد کل جمعيت ايران نيستند .
    بنده از واقعيات جامعه نوشتم و شما عقيده و باور تنها خودتان را . که صد البته قابل احترامه .
    در هر صورت ممنون از حضورتون در وبلاگ .