سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را احراز نکند، مگر کسی که درس خود را ادامه دهد . [امام علی علیه السلام]

تبعیض در حکومت اسلامی

ارسال‌کننده : یوسف زهرا در : 90/2/26 8:22 صبح

تبعیض در حکومت اسلامی

تبعیض ، نژادپرستی ، درجه یک و در جه دو ، واژه هایی نا آشنا نیستند . مخصوصا برای ملل ایران که همیشه درسایه عنایات این حکومت اسلامی ، طعم تلخ این واژه ها را چشیده اند . واقعا چرا باید حکومتی که داعیه اسلامی بودن و علوی بودن دارد ، شاهد این همه تبعیض و نابرابری باشیم ؟!آیا این تبعیضها جزوی از دستورات اسلام هست ؟! یا علی آن عدالت بیکران اینگونه عمل می کرد ؟! چرا باید در ایران شهروند درجه یک و درجه دو و درجه سه داشته باشیم ؟! چرا باید زبان و هویتی فراتر و برتر از دیگر زبانها و هویتها باشد ؟! چرا باید فرهنگی غالب بر فرهنگهای دیگر باشد ؟! جامعه چند ملیتی نعمتی است که همه جای دنیا قدرش را می دانند اما در ایران برای یکدست سازی این کشور ، باید یک زبان ، یک فرهنگ ، یک هویت غالب باشد و بقیه زبانها و فرهنگها و هویت ها ، حتی اگر کهن تر ، منسجم تر و با قاعده تر از این فرهنگ و زبان غالب باشند ، بایستی به باد فراموشی سپرده شوند .چرا باید در دانشگاه های کشور ایران ، نظریه یکدست سازی ایران مطرح و پروژه های یک ملت ، یک فرهنگ و یک زبان کلید بخورند ؟ آیا جز فاشیسم و نژادپرستی معنای دیگری می تواند داشته باشد ؟!

می گویند بایستی کودکان ترک را که جمعیتشان نصف ایران است در بدو کودکی از والدینشان جدا کرده و به مناطق فارس نشین منتقل نمائیم و پس از آموزش زبان فارسی و تکلم به آن به خانواده هایشان بازگردانیم تا نسل بعدی ایران یکدست فارس زبان باشند .می گویند فرهنگهای قومیتی در جدالی نابرابر با فرهنگ غالب فارسی له و پایمال می شوند . می گویند زبان مادری شما زبانی بیگانه است و باید آن را ترک و فارسی تکلم کنید . کلمه ( آنا ) بهترین و زیباترین کلمه در هر زبانی توسط اداره فرهنگ این حکومت اسلامی به اتهام بیگانه بودن ممنوع الاستفاده می شود . می گوئیم ما زبان فارسی را به عنوان زبان اصلی و رسمی قبول کرده ایم و در ادارات و دانشگاهها به این زبان سخن گفته و رفع نیاز می شود ، اما در کنار آن باید زبان مادریمان بصورت آکادمیک تدریس شود . جوابشان تنها انگ پانترکی و تجزیه طلب بودن ماست.

زبان فارسی زیباست ، هویت فارسی زیباست ، فرهنگ فارسی زیباست اما اینها مال من و ملت من نیستند . من زبان خودم را دارم ، هویت خودم را دارم ، فرهنگ خودم را دارم .و با حفظ اینها به فرهنگ و زبان و هویت فارسی نیز احترام می گذارم .اگر قرار به تحقیر زبان و فرهنگ و هویت من در رسانه های و کلا در کشور موسوم به ایران باشد ، من نیز زبان و فرهنگ فارسی را به نقد می کشم تا تحقیر شود زبانی که ناقص است . فرهنگی که جز شرمساری تحفه ای ندارد . هویتی که جعلی و ساخته دست یهودیان است . آقایان پس از قرنها کوروش رو زنده می کنید و چفیه دور گردنش می اندازید ، چرا من نباید از بابک و کوراوغلو و ستارخان بگویم و بنویسم ؟ چرا نباید من به مزار ستارخان و قلعه بابک بروم ؟! آیا با رفتن من به قلعه بابک کوروش ما تحقیر می شود ؟! چرا درصدد تحمیل کسی هستید که تاریخ خاطره خوشی از او ندارد ؟! گفتم هر چه که باشد احترام می گذارم ولی تنها به شرطی که شما هم به داشته های من ، به گذشته من و ملت من احترام بگذارید.

در عرصه اقتصاد ، تبریز فقیرترین کلانشهر ایران است . حال شما خود حساب کنید وضعیت اردبیل و ارومیه و زنجان را .... می خواهم بدانم اصفهان چه چیز دارد که باید بودجه اش از ارومیه و تبریز و اردبیل و زنجان بیشتر باشد . چون فارس زبان هستند ؟! چرا باید بودجه اصفهان 480 میلیارد باشد و بودجه اردبیل 130 میلیارد ؟! دلیل این تمرکزگرائی چیست ؟!چرا باید کویرهای اصفهان و یزد و سمنان و کرمان آبد بشوند ( البته من مشکلی با آبادیهای آنها ندارم ) ولی طبیعت بکر و زیبای آذربایجان در اثر سیاستهای نژادپرستانه تبدیل به کویر بشود ؟! آذربایجان از منابع عظیم زیرزمینی برخوردار است . طلا ، مس ، آلومینیوم ، نفت ووو ولی هیچکدام ازاین منابع و معادن ، درآمدشان صرف آذربایجان نمی شود و صرف استانهای دیگر و فارس نشین می شود . البته اینها گفته های مسولین استانی ماست که در کمال بی عرضه گی و بی کفایتی ، هر از چند گاهی سوتی می دهند . مثلا استاندار گفته بود که 60 درصد از درآمد معادن استان ، از استان خارج می شود . یا رئیس سازمان صنایع و معادن گفته بود که تنها معادن یک استان آذربایجان شرقی با کل نفت و گاز ایران برابری می کند .

آقایان انحصارطلب ، آقایان نژادپرست ، شماهایی که از چند و چون نژادی که می پرستید غافلید ، با شماها م . این همه تبعیض و نابرابری و بی عدالتی در جامعه به اصلاح اسلامی بس نبود که امروز کمر به تبعیض ورزشی آذربایجان نیز بسته اید ؟! آذربایجانی که همیشه و در همه رشته ها پرچم این کشور رو بالا برده است . مگر گناه آذربایجان و آذربایجانی چیست ؟! چرا دارید تیشه به ریشه مملکت می زنید ؟ اینکه تراکتور در آسیا بازی کند یا پرسپولیس ، چه فرقی برای شما دارد ؟! اینکه تبریز در لیگ سه تیم داشته باشد یا تهران یا اصفهان چه فرقی برای شما دارد ؟! مگر نه اینست که مواقع ضرورت و نیاز همه را ایرانی و برادر می نامید چه شده است شما را که امروز با خون جوانان همین آذربایجان رفع نیاز کرده اید و کمر به قتل همه جانبه آذربایجان گرفته اید . چرا غافلید از فردا .؟ چرا فکر نمی کنید ممکن است باز صدام حسین طینتی پیدا شود ؟! چرا قانون را به اجرا در نمی آورید ؟! اینکه حق تیمهای تبریزی را بخورید و چند جلسه محرومیت هم برای بازیکناش صادر کنید ، پای پیشی است که گرفته اید تا پس نیافتید .

دست آخر می خواهم همه شماها فارس پرستان ، ایران پرستان ، نژادپرستان خوب به گوشتان بسپارید که هیچ کسی از مادر تجزیه طلب و پانترک بدنیا نمی آید . اگر قرار است عامل تجزیه ایران را بشناسیم و بشناسانیم قاطعانه می گویم شماها اربابان قدرت ، زاهدان ریاکار ، عالمان بی عمل ، دشمنان دین و خدا ، اربابان قدرت همه شماها تجزیه طلب هستید و خواهان تجزیه ایران . منتها شرایط را طوری پیش می برید که من و امثال من به خاطر اعتراضمان به فاشیست بودن شما ، تجزیه طلب معرفی بشوم . به خاطر اعتراضمان به بی کفایتی و بی عرضه گی و بی لیاقتی شما پانترک معرفی بشویم . بدانید که ما نیز خدایی داریم شکایت خود را از این متدینان دین گریز و بی دینان ریاکاربه پیشگاه او عرضه می کنیم . صبر خدا ، اکنون در صبر ملت آذربایجان تجلی پیدا کرده است . زمانی خواهد رسید که این صبر لبریز بشود و آن زمان نوبت رقص و پایکوبی بخاطر  ذلت و خواری شماست .

اضافه نوشت 1 : دوستان منتظر پیشنهادات و نظرات شما هستم

اضافه نوشت 2 : خواهشا تنها در مورد مطلب ارائه شده نظر بدهید و کاری به اینکه من به چه کسی رای دادم و چرا رای دادم نداشته باشید

 




کلمات کلیدی :

حال همه ی ما خوب است اما تو باور نکن

ارسال‌کننده : شمیم یاس در : 90/2/3 1:16 صبح

سلام
حال همه ی ما خوب است
ملالی نیست
جز گم شدن گاه به گاه خیالی دور
که مردم به آن شادمانی بی سبب میگویند

با این همه عمری اگر باقی بود
طوری از کنار زندگی میگذرم که
نه زانوی آهوی بی جفت بلرزد
و نه این دل ناماندگار بی درمان
تا یادم نرفته است بنویسم
حوالی خوابهای ما سال پر بارانی بود
میدانم همیشه حیاط آن جا پر از هوای تازه ی باز نیامدن است
اما تو لا اقل ،حتی هر وهله، گاهی ،هر از گاهی ،
ببین انعکاس تبسم یک رویا
شبیه شمایل شقایق نیست
راستی خبرت بدهم
خواب دیده ام خانه ای خریده ام
بی پرده، بی پنجره، بی در ، بی دیوار
هی بخند
بی پرده بگویمت
چیزی نمانده است، من ................ ساله خواهم شد
فردا را به فال نیک خواهم گرفت
دارد همین لحظه یک فوج کبوتر سفید از فراز کوچه ی ما میگذرد
باد بود نامهای کسان من می دهد
 یادت می آید رفته بودی خبر از آرامش آسمان بیاوری..................
نامه ام باید کوتاه باشد
ساده باشد
بی حرفی از ابهام و آینه

از نو برایت می نویسم

حال همه ی ما خوب است
اما تو باور مکن...........




کلمات کلیدی :